Lappi on ollut viime vuosina monen matkailijan suosiossa. Turvallisuus, lumipeite, arktisuus sekä luonnonrauha ovat tuonneet pohjoisen ihmemaahan ulkomaisia vierailijoita. Nousevat kustannukset ovat myös ohjanneet suomalaisia kuluttajia pysymään kotimaassa ja monesti määränpääksi on valittu Suomen Lappi. Osittain näistä syistä Lapin keskukset panostavat huomattavasti palveluiden ja infran kehittämiseen, jotta Lapin vetovoima kestää 365 päivää vuodessa. Kesästä on tullut jo vahva sesonki pyöräilyn ajamana ja revontulet tuo marraskuulle ja alkutalveen vetoa. Lapin 8 vuodenaikaa kiehtovat ja mahdollistavat monenlaista ja tulevaisuus näyttää valoisalta.
Myös Laplandway on viime vuodet investoinut vahvasti Lapin perinteisiin tunturikeskuksiin. Investoinnit ovat kohdistuneet olemassa olevien kohteidemme perusparannukseen sekä kehittämiseen, jotta pystymme vastaamaan entistä paremmin kasvavan vierasjoukomme tarpeisiin. Pääfokus on ollut asiakaskokemuksen ja konseptin suunnittelussa, jotta pystymme tarjoamaan vieraille mutkattoman oleilun Lapin kohteissamme. Investoinnella pyrimme entistä tasalaatuisempiin ja laadukkaampiin kohteisiin sekä hyvään asiakaskokemukseen. Samalla rakennamme toimivaa ja monistettavaa konseptia, joka on helppo skaalata Laplandwayn kasvun mukana. Omatoimimatkailun trendi on vahvassa nosteessa, joten näkymät Lappiin ovat hyvät.
Uuskohdehankinnassa olemme investoineet jo olemassa oleviin vanhempiin kohteisiin, joita olemme kehittäneet eteenpäin konseptimme mukaisesti. Samalla olemme suunnitelleet uudiskohdekonseptia, joihin tutkimme mahdollisia toteutuspaikkoja Saariselän ja Ylläksen alueella. Pitkäntähtäimen suunnitelmana on tarjota entistä enemmän omatoimimatkailua suosituissa tunturikeskuksissa, kiireen rajan tuolla puolen.